2012. február 23., csütörtök

StarCraft2: random

Kitaláltam, hogy "random"-ként fogok StarCraftozni, azaz nem én választok fajt, hanem sorsolja csak a gép. Ez egyrészt poén, másrészt így sokfélét megtapasztalhat az ember, harmadrészt a játék elején a "random" a legerősebb faj, mert az ellenfél nem tudja, mire számítson, így nem tud az adott faj elleni build orderével kezdeni. Leginkább protossal tudok játszani, de jó lenne beletanulni a másik két fajba is.

Aki random, az cheese-elni szokott, ami többnyire logikus: Egyrészt, a játék elején ott a meglepetés ereje. Minél inkább elhúzódik a játék, inkább fel tud készülni az ellenfél egy adott fajra. Másrészt, a randommal egy hosszú játékban akkor lehet valaki igazán jó, ha mindhárom fajt kitanulja, ami érthetően több munkát igényel, mint egy faj.

Most ezüst ligában járok a protoss-aimmal, ha randomra váltok, arra számítok, eleinte elkalapálnak majd. Az a tervem, hogy:
  • Ha protoss-ként indulok, akkor "normálisan" játszom, 3gate robo, exp, makrózom és néhány immortal körül támadok először, majd fokozatosan terjeszkedek, egy robóval és sok gateway-jel játszom, upgradelek ezerrel, a végjátékban dark templaros szemétkedés.
  • Ha zergként indulok, akkor legyen pl. 8pool, leginkább a Viva La Dirt League paródia miatt :D. Ez egy mindhárom faj ellen működő stratégia, és a paródiában ott a build order mantra. A másik, mindhárom faj ellen működő stratégia, ami nekem nagyon tetszik, az a 7 roach rush, de azt jól be kellene gyakorolni, és most nincs kedvem gyakorolni... (Korábban ment.) Ha elhúzódik a játék, majd csak boldogulok a zergekkel.
  • Ha terranként indulok, akkor vagyok a legjobban bajban, mert nem értek hozzájuk. Itt ezt a 3rax+stim cheese buildet találtam, amiben leginkább a tutorial stílusa fogott meg. (Különösen az Indiana Jones-os jelenet, amivel demonstrálta, hogy egy jó build order alacsony ligában mennyire unfair előnyt nyújt. Tapasztaltam már párszor.) Amúgy, még gép ellen sem sikerült rendesen végigcsinálni a 3rax+stim buildet, így valószínűleg veszítek ha terran leszek, de előbb-utóbb majd csak beletanulok. (Csak egyetlen egy 1v1 győzelmem van terranként.)
Várhatóan eleinte elkalapálnak, visszakerülök bronz ligába, és majd olyan játékosokkal kerülök össze, akikkel így offrace-szel is hasonló szinten vagyok.
Hajrá!

2012-02-23: Kipróbáltam! Zergként indultam, így 8pool. Az ellenfelem is zerg. Sajnos remekül derítette a 8poolomat, így azt vártam, komolyan védekezik. Ehelyett semmi védelmet nem találtam a lingjeimmel, de sajnos bázist se. Nem ismertem az Entombed Valley nevű pályát, azt hittem, 2játékosos, de mint kiderült, 4 helyen indulhatott az ellenfél. Valami miatt nagyon bénán reagálta le az korai poolomat, és csinált egy csomó spine-t a mineral line-jába. (Meghökkentően kevés drone-ja volt.) Beszorítottam a bázisára, de én sem tudtam bejutni a spine-ok miatt, erre odavittem két drone-t, és én is csináltam spine-okat. Ő nem tudta kiszedni őket, mert nem volt mobil serege, így végül a spine-ok gyakni kezdték a hatchery-jét. Közben csinált banelingeket, de a hatcheryje elpusztult. A banelingek lezúzták a spine-okat, de nem volt pénze új hatchre. (Ha lett volna - amilyen bénán játszottam - a végén szintre is jöhett volna.) Végül megindult a spine-jaival a bázisom felé. Mire odaért, volt két spine-om, és egy halom lingem, így esélye sem volt. Győztem! :)

2012-02-26:
  • ZvP, arany ellenfél, 8pool, és sikerült.
  • TvZ, arany ellenfél, és alaposan elvertek. Az első támadásom nem jött be (makróhátrányom is volt, és bután nekimentem a spine-oknak), és onnantól lemakróztak. Furcsa módon nem zaklatott, hagyott nyugton kísérletezni, de a második támadásomnál már esélytelen voltam... Utána viszonylag sokáig életben hagyott, de az már csak formalitás volt.
2012-02-28: ZvT, ezüst ellenfél. Az 8poolt is sikerült elszúrnom, 10pool lett belőle. Sajnos, az sem igazán sikerült. A lingjeim bejutottak ugyan, de a dolgozói leszerelték őket. Utána próbálkoztam egy baneling bust szerűséggel, ami sikerült, és levittem a munkásai számát 3-ra (!). Ennek ellenére sikerült veszítenem (a mule-okkal feljött), pedig több olyan pont is volt, amikor simán nyerhettem volna. Egyszer mutákkal berepültem a bázisára, de kitértem a serege elől (holott a marine-ek kevesen voltak, a többi pedig nem lőtt a levegőbe), ehelyett kitértem, és repkedtem egy kicsit a turretek felett. Hiába volt sok bázisom, a termelést nem tudtam kellőképp fokozni, és áldozatul estek a banshee-knek. Jobban játszott, ezért nyert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése